Prywatna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna MENTOR w Bielawie

Od lutego 2019r. działa przy Szkołach Niepublicznych w Bielawie Prywatna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Mentor.

W celu umówienia wizyty prosimy dzwonić do sekretariatu szkoły pod nr tel. 74 833 13 77.

 

 


Poradnia  wydaje opinie w sprawach:

  1. możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej;
  2. potrzeby odroczenia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego w danym roku szkolnym;
  3. odroczenia obowiązku szkolnego dla dziecka niepełnosprawnego;
  4. zwolnienia z nauki drugiego języka;
  5. nauki w klasie terapeutycznej;
  6. dostosowania wymagań edukacyjnych;
  7. przyjęcia ucznia, który ukończył 15. rok życia i nie rokuje ukończenia szkoły podstawowej w normalnym trybie do oddziału przysposabiającego do pracy;
  8. udzielenia zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu;
  9. braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych;
  10. o specyficznych trudnościach w uczeniu się:
  11.  objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną.

 

CELE I ZADANIA PORADNI ORAZ FORMY ICH REALIZACJI

Celem działania poradni jest:

  1. udzielanie dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym pomocy logopedycznej;
  2. udzielanie pomocy rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom psychologiczno-pedagogicznej związanej z wychowaniem i kształceniem dzieci i młodzieży.

Do zadań poradni należy:

  1. diagnozowanie (psychologiczne, pedagogiczne, zawodoznawcze) dzieci i młodzieży w celu określenia indywidualnych otrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży, wyjaśniania mechanizmów ich funkcjonowania w odniesieniu do zgłaszanego  problemu oraz wskazania sposobu rozwiązania tego problemu;
  2. wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży;
  3. udzielanie dzieciom i młodzieży bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej i logopedycznej;
  4. prowadzenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym;
  5. udzielanie pomocy rodzicom w rozpoznaniu i rozwijaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży oraz w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych;
  6. współpracę z przedszkolami, szkołami i placówkami w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  7. udzielanie pomocy w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych lub specjalistom pracującym z dziećmi w przedszkolach, szkołach i placówkach.

 

Poradnia realizuje zadania w szczególności przez:

  1.  wydanie opinii lub inf. o wynikach diagnozy;
  2. objęcie dzieci i młodzieży albo dzieci i młodzieży oraz rodziców bezpośrednią pomocą psychologiczno-pedagogiczną;
  3. wspomaganie nauczycieli w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą oraz rodzicami;
  4. prowadzenie terapii dzieci i młodzieży oraz ich rodzin;
  5. udzielaniu wsparcia dzieciom i młodzieży wymagającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej lub pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu;
  6. udzielanie pomocy rodzicom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży oraz w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych;
  7. współpracę z przedszkolami, szkołami i placówkami w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  8. udzielanie pomocy w rozwiązaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych lub specjalistom pracującym z dziećmi w przedszkolach, szkołach i placówkach.

W Poradni działa zespół opiniujący powołany doraźnie przez dyrektora wydający opinie:

  1. o potrzebie dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości ucznia;
  2. psychologiczno-pedagogiczną, logopedyczną;

W skład zespołu mogą wchodzić:

  1. dyrektor poradni- jako przewodniczący zespołu
  2. psycholog;
  3. pedagog;
  4. logopeda;
  5. inni specjaliści, w tym spoza poradni, jeżeli ich udział w pracach zespołu jest niezbędny;

– opracowujący diagnozę w zakresie posiadanej specjalności.

Członkowie zespołu opiniującego zobowiązani są do nie ujawniania spraw poruszanych na posiedzeniach zespołu.